تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها چرا نشست شورای عالی کار برگزار نمی‌شود؟ خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس ایران خودرو | کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟ ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد پلمب ۴ سالن زیبایی در مشهد به دلیل گران‌فروشی (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) فهرست کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + فهرست تغییرات اقلیمی مهم‌ترین تهدید برای محصول زعفران است قفل واگذاری زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، در دولت سیزدهم شکسته شد طلا و سکه در بازار مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان در دولت سیزدهم هستیم نرخ طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی تمدید شد + جزئیات نرخ اجاره‌بها در منطقه فرامرز عباسی مشهد چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) خبر مهم برای متقاضیان وام قرض‌الحسنه + جزئیات سرنوشت تعطیلی شنبه‌ها چه شد؟ + فیلم ایران در تولید گندم به پایداری رسید «اعتبار مالیاتی» ابتکار دولت برای حمایت از شرکت‌های  دانش بنیان‌ بازگشت طلافروش‌های مشهدی به بازار | پلمب‌ها باز شد چرا سود سهام عدالت برای برخی افراد واریز نشد؟ شرایط فروش ۲ محصول سایپا برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده اعلام شد | اسامی خودرو‌ها و زمان تحویل جزئیات پرداخت مالیات ۱۴۰۲ در ۱۵ قسط مساوی قیمت طلا در بازار جهانی امروز چند؟ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) احتمال تغییر حقوق کارگران جزئیاتی جدید از ادامه طرح کالابرگ الکترونیک
سرخط خبرها

ایران‌خودرو مشتریان خود را مجبور به تغییر خودرو کرد | سازمان حمایت ورود کند

  • کد خبر: ۱۹۷۸۸۹
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
ایران‌خودرو مشتریان خود را مجبور به تغییر خودرو کرد | سازمان حمایت ورود کند
اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشد و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس علی‌آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.

با وجود این، شرکت‌های خودروسازی و به‌ویژه ایران‌خودرو بی‌توجه به این موضوع مشتری را مجبور می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خودرو‌های ارتقایافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آن‌ها را برمی‌گردانند.

این گونه اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشند و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند، اما متأسفانه بهانه استاندارد‌های ۸۵ گانه باعث شده است مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود: "خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»، حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد. "، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت‌نامی خود در سامانه یکپارچه است به‌یک‌باره با فراخوانی از شرکت روبه‌رو می‌شود که؛ "محصول ثبت‌نامی شما تغییر کرده است و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید. "

این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در زمان حاضر مشتریان پژو ۲۰۷ دستی امکان تحویل خودرو‌های خود را ندارند و ایران‌خودرو می‌گوید: "باید پژو ۲۰۷ جدید را خریداری کنید"، که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به حساب شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تارا v۱ پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

خودرو راناپلاس هم مشمول این تبدیل اجباری شده است و افرادی که سال گذشته برای خرید راناپلاس ثبت‌نام کرده‌اند اکنون مجبورند خودروی راناپلاس ارتقایافته را دریافت کنند و ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر به حساب شرکت واریز کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->